تبلیغات
بدنسازی و مكمل


امروز :

بزرگترین و بهترین وبسایت بدنسازی و مكمل

Set As Home Page Add to Favorites Major Contact Sitemap
Why does a?

بهترین ها

آمار بازدید

کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره ما


با عرض سلام خدمت دوستان عزیز و كاربران گرامی من امیررضا امینی مدیر این وبسایت بدن سازی و مكمل هستم قصد من از زدن این وبسایت افزودن اطلاعات به شما عزیزان است راجب رشته ی پر طرفدار بدنسازی امیدوارم كه شما عزیزان رضایت كافی را راجب این وبسایت ببرید و دوستان لطفان نظراتتون راجب مطالب و وبسایت یادتون نره برای رتبه ی ما در گوگل اینم ایدی یاهو من است برای ارتباط با شما عزیزان ایدی:amamir1375@yahoo.com با تشكر مدیریت وبلاگ بدنسازی و مكمل دوستان اینم ادرس پیج فیسبوك ما:www.Fb.com/Amirreza.Amini.712
ایجاد کننده وبلاگ : امیررضا امینی

آخرین مطالب

:: راه اندازی سایت جدید....coming soon - ( شنبه 9 اسفند 1393 )
:: دانلود اهنگ چرا تنهام از سعید گناهکار و میلاد لورد - ( دوشنبه 27 بهمن 1393 )
:: نتایج رقابت های مستر المپیا ۲۰۱۴ در دسته سنگین وزن ( آزاد ) و ۲۱۲ پوند - ( جمعه 4 مهر 1393 )
:: افزایش قدرت در تمرینات با استفاده از « چغندر » - ( سه شنبه 27 اسفند 1392 )
:: عوارض سفیده تخم مرغ ! - ( سه شنبه 27 اسفند 1392 )
:: مکمل های بدنسازی - ( یکشنبه 25 اسفند 1392 )
:: مونستر مس سیتواسپرت - ( پنجشنبه 22 اسفند 1392 )
:: برنامه ی تمرینی بدنسازی و زیبایی اندام برای بانوان - ( پنجشنبه 14 آذر 1392 )
:: گفتگوی هفته نامه البرز با سید محمود لاله گون نایب قهرمان آسیا WBPF - ( پنجشنبه 30 آبان 1392 )
:: پروتئین وی ماسل آرمی - ( پنجشنبه 30 آبان 1392 )
:: گینر افزایش وزن فریک ان هیوژ ام وی پی - ( شنبه 16 شهریور 1392 )
:: هایپر اف ایکس BSN - ( پنجشنبه 14 شهریور 1392 )
:: پمپ پاور پیک اینر آرمور - ( پنجشنبه 14 شهریور 1392 )
:: حظور جی کاتلر در مستر المپیای 2013 - ( چهارشنبه 13 شهریور 1392 )
:: کراتین مونوهیدرات ماسل تک creatine muscletech - ( شنبه 2 شهریور 1392 )
امیررضا امینی
سه شنبه 5 دی 1391 - 10:56 ب.ظ

این روزها بسیاری از بانوان به دنبال خرید مکمل‌های ورزشی هستند.این مکمل‌ها برای بهبود کارایی بدن و افزایش اعتماد به نفس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بانوان بدون اینکه آگاهی در مورد مکمل‌های مورد نیاز خود داشته باشند اقدام به خرید مکمل‌ها ورزشی می‌کنند اما مکمل‌های ورزشی که توسط آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد تفاوت بسیاری با مکمل‌های مورد استفاده بانوان دارند. مکمل‌های موجود در بازار بیشتر برای اهداف آقایان طراحی و تولید شده و مناسب بانوان نیست در تولید این گونه مکمل‌ها مشتقات هورمون تستوسترون مورد استفاده قرار گرفته تا بتواند نتایج دلخواه آقایان را فراهم کند.

اینگونه مکمل‌ها باعث بروز عوارض زیادی در بانوان می‌شوند.شایع ترین عوارض آن بم شدن صدا،رشد موهای زائد،بروز جوشهای پوستی و…

شما با خرید مکمل‌های ویژه بانوان که در زیر به معرفی و توضیح آنها می‌پردازیم می‌توانید از بروز عوارض جانبی مکمل‌های فوق جلوگیری کرده و به اهداف خود در تمرین دست پیدا کنید.

 کراتین

کراتین چیست؟

کراتین یا متیل گواندین اسید استیک ماده ای است که به طور طبیعی درگوشت و ماهی موجود است و در عضلات اسکلتی بدن انسان به وفور یافت می‌شود. بدن روزانه به ۰/۳ گرم به ازای هرکیلوگرم از این ماده برای جایگزینی کراتین مصرف شده توسط انقباضات عضلانی نیاز دارد. فرآورده‌های گیاهی دارای مقدار ناچیزی کراتین هستند، ولی مصرف گوشت عمومأ یک گرم از این ماده را وارد بدن می‌کند. بقیه کراتین مورد نیاز توسط آمینواسیدها درکلیه سنتز می‌شود.

کراتین فسفات یکی از منابع انرژی در فعالیت‌های شدید است که در بازیافت سریع بین فعالیت‌های تمرینی سریع و انفجاری اهمیت ویژه دارد. شوا هد معتبر علمی‌نشان داده اند مصرف مکمل کراتین می‌تواند میزان کراتین عضلات را به میزانی بالاتر از آن چه توسط رژیم غذا یی به تنهایی به دست می‌آید افزایش دهد و موجب بهبود عملکرد قدرتی و توانی شود. مصرف این ماده غالبأ می‌تواند وزن بدن را ۱ تا ۴ کیلوگرم افزایش دهد.

اثرات جانبی

اگرچه مصرف کراتین موجب افزایش مقادیرکراتینین می‌شود ولی اثرات آن بر روی اختلال در عملکرد کلیه گزارش نشده است. در تحقیقی بر روی ۲۰۰ فوتبالیست، پس از ۱۰ ماه تا ۵ سال مصرف مکمل کراتین هیچ گونه عوارض جانبی گزارش نشد. یوشی زومی‌و همکاران ( ۲۰۰۴ ) اقدام به بازنگری مقالات منتشر شده در زمینه تاثیر مکمل کراتین بر عملکردکلیوی نمودند. آنان با متاآنالیز تحقیقات موجود نتیجه گرفتند مصرف مکمل کراتین به شکل پیشنهاد شده ( ۲۰ گرم در ۵ روز در دوره بارگیری و متعاقب آن، روزانه ۳ گرم در دوره نگهداری) در بزرگسالان سالم کاملآ بی خطر است و هیچ گونه اثر جانبی بر عملکردکلیوی ندارد. مصرف کراتین در افراد دارای سابقه بیماری کلیوی یا کسانی که دارو‌های درمان سمیت کلیه مصرف می‌کنند احتمالآ موجب خطر بدکارکردی کلیوی می‌شود. علاوه بر این سلامت یا خطرزایی کراتین در بین کودکان و نوجوانان هنوز مشخص نشده است.

روش مصرف

بهترین و مؤثرترین روش مصرف کراتین در دوره بارگیری مصرف روزانه ۲۰ گرم در ۴ وعده به مدت ۴ تا ۵ روز است و در دوره نگهداری مصرف روزانه ۲ تا ۳ کرم به مدت ۳ تا ۴ هفته پیشنهاد می‌شود. در هنگام ۳ ، ۲ روز اول مرحله بارگیری، بیشترین میزان کراتین توسط عضلات ذخیره می‌شود و مصرف مقادیر بالاتر سود زیادی نخواهد داشت.

مکمل دهی  ویتامین ب

ویتامین ب از گروهی تشکیل شده است که در حفظ روند سوخت وساز کربوهیدرات‌ها،پروتئین‌ها، وچربی‌ها نقش مهمی‌را ایفا می‌کند.از عوامل این گروه ویتامبن ب۶ و اسید فولیک

B9 یا اسید فولیک: اسید فولیک که با نام‌های فولات یا ویتامین B9 ‌

نیز خوانده می‌شود، وجود آن برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی دستگاه عصبی، خون و سلول‌ها حیاتی است. این ویتامین بدن را در مقابل بیماری‌هاو قلبی، نقص‌های مادر زادی، پوکی استخوان و برخی سرطان‌ها حفظ می‌کند. در فرآورده‌های غذا یی (برای مثال جوشیده یا حرارت داده شده) اسید فولیک از بین می‌رود. نگهداری غذا در حرارت اتاق به مدت طولانی نیز می‌تواند محتوای اسید فولیک آن را از بین ببرد.ویتامین ب ۶  بهترین منبع این ویتامین زرده تخم مرغ، جگر، مخمر و سویا است.

مکمل دهی کلسیم

کلسیم یک ماده غذا یی ضروری و بخش عمده ای از بافت‌های دارای مواد معدنی است. مقدار کلسیم در بدن مردان در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ گرم و در زنان حدود ‌ ۸۰۰ گرم است.کلسیم بر روی فعالیت بسیاری از عملکرد‌های بدنی تاثیر دارد.

از جمله:

تنظیم فعالیت غشای سلولی و حفظ فعالیت طبیعی عصبی – عضلانی

فعالیت ریتم قلبی

تامین کلسیم شیر مادر

انعقاد خون

فعالیت برخی سیستم‌های آنریمی

تشکیل استخوان و دندان

در بدن این ماده، بخش عمده ای از ساختار استخوانی و همچنین، حدود‌ها۱/۵ تا دو درصد خون بدن افراد سالم را تشکیل می‌دهد.غذا‌های غنی ازکلسیم عبارتند از: مواد لبنی، برخی انواع ماهی‌ها، سبزی‌هایی چون ریواس، ریحان، اسفناج، گل کلم، کلم سبز و حبوبات. بعضی از مواد سبب تسریع جذب کلسیم می‌شوند، مانند سیترات و لاکتات و بعضی از مواد مانع جذب کلسیم می‌شوند، مانند اسید فیتیک موجود در سبوس غلات و اسید اگزالیک که در اسفناج و ریواس وجود دارد.

مصرف ناکافی کلسیم در دوران نوجوانی و اوایل بزرگسالی می‌تواند سبب ایجاد وضعیت عضلانی نامناسب شود. نیاز به کلسیم در دوران رشد نوجوانی و بزرگسالی، حاملگی و شیردهی افزایش می‌یابد. از لحاظ نظری، افزایش کلسیم مصرفی در ورزشکا ران دارای اختلالات هورمونی و قاعدگی می‌تواند به حفظ وضعیت استخوانی کمک کند، ولی شوا هد معتبری در حمایت از آن وجود ندارد (فوگل هولم، ۲۰۰۳ ). در زنان ورزشکار مصرف کلسیم اضافی در دوران قاعدگی به میزان mg/kg ۱۵۰۰ برای تضمین تعادل کلسیم لازم است.

اسید‌های چرب ضروری(امگا۳،امگا۶،امگا۹)

اسیدهای چرب ضروری یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای بانوان به حساب می‌آید.اسیدهای چرب ضروری باعث ایجاد انرژی در بدن ورزشکار می‌شود.بدن برای هضم و جذب اسیدهای چرب ضروری نیاز به استفاده از چربی‌های خود بدن دارد تا بتواند این عمل را انجام دهد،خود این فرایند باعث از دست دادن چربی‌های انباشته شده در بدن خواهد شد.این مکمل احتباس آب در بدن را کاهش داده و اثر آرام بخشی را در بدن فرد ایجاد می‌کند همچنین با کنترل کلسترول نقش مهمی‌را در سلامتی فرد ورزشکار ایفا می‌کند.

مکمل پروتئین

این مکمل برای ساخت بافت عضلانی بدن بسیار ضروری است.مکمل‌های از این دست در بازار از مواد پروتئینی همچون آب پنیر،سفیده تخم مرغ و سویا طی فرایندهای شیمیایی بدست می‌آیند.این مکمل‌ها به اشکال مختلف همچون پودر،قرص،شربت‌های مایع،شکلات‌های ورزشی حاوی پروتئین قابل تهیه هستند.

موارد گفته شده مکمل‌های اصلی برای ساخن بافت عضلانی بدن هستند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید ولی باید دقت داشته باشید که بهترین و گرانترین مکمل‌ها بدون رژیم غذایی مناسب هیچ نتیجه ای را برای شما به ارمغان نخواهد آورد و شما فقط وقت و هزینه خود را به هدر داده اید.

پس باید رژیم غذایی خود را غنی از منابع پروتئین،کربوهیدرات و چربی‌های مفید کنید تا در کنار آن با استفاده از این مکمل‌های ورزشی به هدف خود در ورزش دست یابید.

در آخر به این نکته مهم اشاره می‌کنم که در انتخاب مکمل‌ها باید بسیار دقیق و سنجیده عمل کنید تا بتوانید بدنی متناسب همراه با سلامتی کامل داشته باشید.




برچسب ها : دانسته های بدنسازی:بدنسازی:مکمل های ورزشی:مکمل های بدنسازی:عواقب استفاده از مکمل:رونی کلمن:ستارگان بدنسازی:بدنسازان جوان:پرورش اندام:عضله:شروع بدنسازی:برنامه های بدنسازی:بدنسازی چیست؟:قویترین های جهان:زندگی نامه بدن سازان:جی كاتلر:رونی كلمن:فیل هیت:دنیز وولف:علی تبریزی:سامان سرابی:فروش مكمل:قیمت مكمل:كراتین:قیمت:فروش:فروشگاه مكمل بدن سازی:مطالب بدن سازی:بهترین مكملهای بدن سازی جهان:بدنسازی:اموزش بدن سازی:حركات بدن سازی:با تصویر:اموزش:بدن سازی بانوان:بانوان:اموزش بدن سازی بانوان:ستارگان بدنسازی:بدنسازی:تغذیه:انواع بدن:بدن زیبا:زیباترین بدن:قشنگترین بدن:بیوگرافی بدن سازان:پرورش اندام:زیبایی اندام:بدنسازی و مكمل:بدنسازی بانوان:بانوان و بدنسازی:تغذیه كامل بدنسازی:تغذیه بدن:تغذیه:بهترین تغذیه بدن:انواع ویتامین:بهترین ویتامین:قیمت ویتامین ها:بهترینهای بدنسازی:بهترین میوه برای بدنسازی:خواص میوه ها:خواص مكملهای بدنسازی:خواص مكمل:قهرمانان بدنسازی:قهرمان بدنسازی دنیا:قهرمان بدنسازی:ارنولد:بدن:قهرمانان بدنسازی:زیباترین و قشنگترین بدنسازان:بدنسازی و تقذیه:وبلاگ بدنسازی و مكمل:بهترین راه لاغری:لاغر كردن:شیوه ی لاغری:بهترین مكمل برای لاغری:بهترین راه چاقی:چاق شدن:شیوه ی چاق شدن:چاقی:بهترین مكمل برای چاقی:چگونه لاغر شویم:چگونه چاق شویم:بهترین وسایل بدنسازی:بهترین دستگاهای بدنسازی:بهترین عضله:بزرگترین عضله:بزرگترین بازوی جهان:بزرگترین بدن جهان:بزرگترین بدن:برنامهای تمرینی بدنسازان:برنامه تمرینی رونی كلمن:قویترین عضله:دنیای بدنسازان:ستارگان بدن سازی جهان:زندگینامه زیبایی كاران:زیبایی اندام و مكمل:مكمل و زیبایی اندام:مكمل و بدنسازی:قیمت های انواع مكملها:بهترین مكملهای سال 2012:مكملهای2012:رشته ی بدنسازی:افزایش حجم در بدنسازی:افزایش حجم در زیبای اندام:افزایش حجم در پرورش اندام:بهترین مكمل برای حجم:بهترین راه حجم بدن:بادی كلاسیك:فیتنس:فیتنس كاران:بدن سازی و مكمل: ,


.:: صفحات سایت ::.

موضوعات

نظرسنجی