تبلیغات
بدنسازی و مكمل


امروز :

بزرگترین و بهترین وبسایت بدنسازی و مكمل

Set As Home Page Add to Favorites Major Contact Sitemap
Why does a?

بهترین ها

آمار بازدید

کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره ما


با عرض سلام خدمت دوستان عزیز و كاربران گرامی من امیررضا امینی مدیر این وبسایت بدن سازی و مكمل هستم قصد من از زدن این وبسایت افزودن اطلاعات به شما عزیزان است راجب رشته ی پر طرفدار بدنسازی امیدوارم كه شما عزیزان رضایت كافی را راجب این وبسایت ببرید و دوستان لطفان نظراتتون راجب مطالب و وبسایت یادتون نره برای رتبه ی ما در گوگل اینم ایدی یاهو من است برای ارتباط با شما عزیزان ایدی:amamir1375@yahoo.com با تشكر مدیریت وبلاگ بدنسازی و مكمل دوستان اینم ادرس پیج فیسبوك ما:www.Fb.com/Amirreza.Amini.712
ایجاد کننده وبلاگ : امیررضا امینی

آخرین مطالب

:: راه اندازی سایت جدید....coming soon - ( شنبه 9 اسفند 1393 )
:: دانلود اهنگ چرا تنهام از سعید گناهکار و میلاد لورد - ( دوشنبه 27 بهمن 1393 )
:: نتایج رقابت های مستر المپیا ۲۰۱۴ در دسته سنگین وزن ( آزاد ) و ۲۱۲ پوند - ( جمعه 4 مهر 1393 )
:: افزایش قدرت در تمرینات با استفاده از « چغندر » - ( سه شنبه 27 اسفند 1392 )
:: عوارض سفیده تخم مرغ ! - ( سه شنبه 27 اسفند 1392 )
:: مکمل های بدنسازی - ( یکشنبه 25 اسفند 1392 )
:: مونستر مس سیتواسپرت - ( پنجشنبه 22 اسفند 1392 )
:: برنامه ی تمرینی بدنسازی و زیبایی اندام برای بانوان - ( پنجشنبه 14 آذر 1392 )
:: گفتگوی هفته نامه البرز با سید محمود لاله گون نایب قهرمان آسیا WBPF - ( پنجشنبه 30 آبان 1392 )
:: پروتئین وی ماسل آرمی - ( پنجشنبه 30 آبان 1392 )
:: گینر افزایش وزن فریک ان هیوژ ام وی پی - ( شنبه 16 شهریور 1392 )
:: هایپر اف ایکس BSN - ( پنجشنبه 14 شهریور 1392 )
:: پمپ پاور پیک اینر آرمور - ( پنجشنبه 14 شهریور 1392 )
:: حظور جی کاتلر در مستر المپیای 2013 - ( چهارشنبه 13 شهریور 1392 )
:: کراتین مونوهیدرات ماسل تک creatine muscletech - ( شنبه 2 شهریور 1392 )
امیررضا امینی
چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 11:24 ب.ظ

تا به حال چیزی درباره ی اندام‌های ساعت شنی شنیده‌اید؟ افرادی که در این گروه قرار می‌ گیرند، قسمت بالا و پایین بدنشان وزن بیشتری داشته و درست مانند یک ساعت شنی دور کمرشان از سایر قسمت‌های بدن آنها کم‌ حجم‌ تر است. این مسئله ‌ای است که بسیاری از خانم‌های ایرانی و تعداد کمی از آقایان با آن مواجه هستند.
این نکته را نباید فراموش کرد که ساعت شنی‌ها، در قسمت نیم تنه ی پایینی خود استعداد بیشتری در جذب چربی‌ دارند. این دسته از افراد باید روی حرکات استقامتی که به‌ طور مجزا برای قسمت‌های مختلف بدن طراحی شده‌اند، دقت بیشتری داشته باشند.


افرادی که دارای اندام ساعت شنی هستند، چندان هم بد شانس تلقی نمی ‌شوند، زیرا به همان سرعتی که اضافه وزن پیدا می ‌کنند، به همان سرعت نیز می ‌توانند، وزن خود را کاهش دهند.


اگر جزو این گروه هستید نباید نگران شوید. شما باید تمرینات وزنه ‌برداری را کنار بگذارید تا چربی‌ها به‌ طور یکسان در سایر قسمت‌های مختلف بدنتان پخش شود. به همین علت است که یک شخص با چربی‌های پخش شده در تمام بدن، از یک فرد دارای هیکل ساعت شنی با وزن مشابه، لاغرتر به ‌نظر می ‌رسد.
تنها با رژیم غذایی نمی‌ توان به وزن دلخواه‌ دست پیدا کرد.

از دست دادن وزن، آن هم در قسمت‌هایی که دارای چربی بیش از اندازه است، نیازمند انجام تمرینات مناسب است. شاید یک مرتبه به یک فرد لاغر تبدیل نشوید، اما به راحتی می ‌توانید سایز لباس‌هایتان را کم‌ کنید. حتما لازم نیست زمانی که روی ترازو می ‌روید تغییر وزن را احساس کنید، بلکه می ‌توانید با حفظ وزن فعلی فقط سایزتان را پایین بیاورید و خوش ‌اندام شوید.

 

● ساعت شنی بودن مزیت هم دارد!

افرادی که اندام ساعت شنی دارند، دارای استخوان‌های قوی هستند، از ماهیچه‌های قوی برخوردارند و نسبت به سایرین کمتر در معرض پوکی استخوان قرار می ‌گیرند. در افراد مسن این گروه نیز، شکستگی‌های کمتری در ناحیه ی استخوان‌ها دیده می ‌شود.

ورزش‌هایی که به سرعت و قدرت نیاز دارند، مخصوص ساعت شنی‌هاست. ورزش‌هایی مانند پیاده‌ روی و کوه ‌پیمایی که هم نیازمند قدرت در عضلات بالاتنه و پایین‌تنه هستند، برای این افراد مناسب ‌تر است. افرادی که دارای اندام ساعت شنی هستند، صاحب بدن‌هایی انعطاف ‌پذیر بوده و کمتر دچار ناراحتی‌های مربوط به کمر می ‌شوند. این افراد عضلات شکمی قدرتمندی دارند.

داشتن پاهای لاغر و قوزک‌های کوچک و ساق‌های عضلانی از شاخص‌های مهم اندام ساعت شنی‌هاست. مشکل اساسی این گروه در قسمت خارجی بازوها، داخل و پشت ران‌ها و زیر باسن است. برخی از آنها نیز مشکل اضافه وزن را در قسمت پایینی شکم خود دارند که سبب افزایش اندازه ی دور شکم آنها می‌ شود. این افراد باید خیلی مراقب باشند، چرا که به راحتی و با به کارگیری حرکات نامناسب ورزشی وزن آنها افزایش می ‌یابد، به همین دلیل است که باید در اجرای تمرینات استقامتی و حرکات با وزنه دقت بیشتری به خرج دهند.

● پیشنهاد ما به شما

اگر شما جزو یکی از افراد با هیکل ساعت شنی هستید، به شما پیشنهاد می ‌کنیم برای مدتی انجام حرکات استقامتی و بلند کردن وزنه را کنار بگذارید تا وزنتان کاهش پیدا کند و توده‌های چربی از بین بروند، ولی رژیم غذایی مناسب را حتما در برنامه ی کاهش وزن خود قرار دهید.
● ورزش‌های مناسب شما

طناب ‌زدن سریع یا اجرای حرکات دوچرخه، راه‌ رفتن با سرعت کم و کوه پیمایی آرام، خرک، استفاده از دستگاه‌های وزنه ‌برداری داخل سالنی، انجام ورزش‌های متداول نیم‌ تنه ی بالای بدن به همراه میله ی دو کیلویی هوازی، پرس پشت گردن، پرس سینه، بلند کردن وزنه‌های سبک و شنای کرال ازجمله ورزش‌هایی است که شما را به تناسب اندام دلخواهتان می ‌رساند.

● ورزش‌هایی که باید از آنها پرهیز کنید

تمرین با استپ، ورزش های هوازی، تمرینات استقامتی، دوچرخه ‌زدن درجا، کوه نوردی و دویدن به ویژه در حال حمل وزنه‌های سنگین، پرش با طناب، پرس پا و قایق رانی‌های استقامتی، ورزش‌هایی هستند که به هیچ ‌وجه مناسب افراد هیکل ساعت شنی نیستند و حتی می ‌توانند باعث افزایش وزن آنها شوند.
این نکته را فراموش نکنید، اگر وزن بدنتان کاهش پیدا کرد و کمی لاغر شدید، می ‌توانید به تدریج تمرینات استقامتی و بلند کردن وزنه را به تمرینات خود اضافه کنید، ولی اگر احساس کردید، دوباره در حال چاق شدن هستید، تمرینات استقامتی را برای همیشه از ورزش خود حذف کنید.




برچسب ها : اندام ساعت شنی چیست؟:اندام ساعت شنی:ساعت:شنی:اندام:ساعت شنی:اندام های ساعت شنی:درباره ی اندام شنی:اندامهای ساعت شنی: ,


.:: صفحات سایت ::.

موضوعات

نظرسنجی